REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO WWW.RGOLD.PL

  1.  ADRES REKLAMACYJNY ORAZ ADRES ODSTĄPIENIA OD UMOWY – adres/adresy wskazane przez Sprzedawcę jako adresy do składania określonych oświadczeń, będące adresami do korespondencji;
  2.  DOKUMENT SPRZEDAŻY – faktura VAT lub Paragon, w zależności od wskazań Kupującego;
  3.  FORMA PŁATNOŚCI – forma zapłaty za zamówiony produkt, wybrana przez Kupującego podczas składanego Zamówienia oferowana przez Sklep lub w wyniku indywidualnych ustaleń prowadzonych ze Sklepem w innej formie niż prezentowane na stronie internetowej formy płatności;
  4.  FORMA DOSTAWY – forma dostarczenia zamówionego produktu, wybrana przez Kupującego podczas składanego Zamówienia lub w wyniku indywidualnych ustaleń prowadzonych ze Sklepem w innej formie niż prezentowane na stronie internetowej formy dostawy;
  5.  FORMULARZ ZAMÓWIENIA – znajdujący się w Sklepie internetowym system umożliwiający złożenie Zamówienia przez Kupującego poprzez dostępne pola formularza, bez konieczności dokonywania uprzedniej Rejestracji w Sklepie internetowym;
  6.  INFORMACJA – informacja o produkcie, znajdująca się przy zdjęciu produktu, stanowiąca opis najważniejszych określeń oraz charakterystyki danego produktu, pozwalający na zapoznanie się z jego właściwościami;
  7.  KLIENT – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, nabywająca produkty za pośrednictwem Sklepu internetowego;
  8.  KONSUMENT – osoba fizyczna nabywająca produkty za pośrednictwem Sklepu internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
  9.  KONTO – indywidualny panel administracyjny Użytkownika dostępny po dokonaniu rejestracji i zalogowaniu w Sklepie internetowym, oznaczony loginem i hasłem, służący zawieraniu umów sprzedaży;
  10.  KOSZYK – forma magazynowania wybranych przez Kupującego produktów w celu późniejszego ich zakupu;
  11.  KUPUJĄCY – Klient, Przedsiębiorca Prowadzący Jednoosobową Działalność Gospodarczą oraz Konsument łącznie;
  12.  MIEJSCE WYDANIA PRODUKTU – miejsce wskazane przez Kupującego w złożonym zamówieniu, pod który ma zostać dostarczony zakupiony przez Kupującego produkt z wyłączeniem odbioru osobistego w Sklepie Stacjonarnym Sprzedawcy;
  13.  MOMENT WYDANIA PRODUKTU – moment, w którym Kupujący lub inna upoważniona do odbioru osoba obejmuje produkt będący przedmiotem zawartej umowy w posiadanie;
  14.  NEWSLETTER – usługa świadczona drogą elektroniczną, polegająca na wysyłaniu do Usługobiorców informacji handlowych własnych produktów przez Usługodawcę;
  15.  PRODUKT – każdy przedmiot sprzedawany za pośrednictwem sklepu internetowego;
  16.  PRZEDMIOT UMOWY/PRZEDMIOT ŚWIADCZENIA – wybrane przez Kupującego produkty lub usługi, będące przedmiotem Umowy lub przedmiotem Świadczenia; w zakres przedmiotu Umowy wlicza się również świadczenie Dostawy produktu przez Sprzedawcę, w przypadku wybrania przez Kupującego jednej z oferowanych przez Sprzedawcę form dostawy produktu;
  17.  PRZEDSIĘBIORCA PROWADZĄCY JEDNOOSOBOWĄ DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy Sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, zgłoszonej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  18.  REGULAMIN – niniejszy Regulamin wraz z załącznikami; informujący o obowiązkach oraz uprawnieniach Stron Umowy;
  19. REJESTRACJA – proces polegający na utworzeniu przez Użytkownika Konta w Sklepie internetowym;
  20. REZERWACJA – każde zamówienie z odbiorem osobistym złożone przez Kupującego poprzez dostępne Kanały Komunikacji, w celu zarezerwowania określonego produktu na dany dzień odbioru. Umowa w tym przypadku zawierana jest w momencie odbioru osobistego w Sklepie stacjonarnym;
  21.  STRONA – Kupujący lub Sprzedawca; w przypadku pojęcia Strony – rozumie się Kupującego oraz Sprzedawcę łącznie;
  22.  SKLEP – sklep internetowy dostępny pod adresem: www.rgold.pl
  23.  SPRZEDAWCA/USŁUGODAWCA– Radosław Kołodziej prowadzący działalność gospodarczą pod firmą ALL IN Radosław Kołodziej, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod nr NIP 9251748019, posiadającym REGON 971322281, pod adresem ul. 1 Praskiego Pułku 8/24, 04-053 Warszawa;
  24.  SYSTEM INFORMATYCZNY – struktury techniczne, informatyczne oraz oprogramowanie umożliwiające transmisję;
  25.  UMOWA – umowa zawarta przy jednoczesnej obecności dwóch Stron; zawarta podczas osobistego odbioru w Sklepie,
  26.  UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży towaru zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym za pośrednictwem Sklepu internetowego lub zawarta bezpośrednio w miejscu odbioru – Sklepie stacjonarnym;
  27.  UMOWA ZAWARTA NA ODLEGŁOŚĆ – Umowa zawarta na odległość przez Strony, przy braku jednoczesnej fizycznej obecności Stron Umowy; Umowa zawierana jest z wykorzystaniem kanałów komunikacji na odległość, dostępnych w Sklepie;
  28.  USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ – funkcjonalności systemu teleinformatycznego oraz informatycznego umożliwiające Usługodawcy oferowanie określonych technicznych rozwiązań jak: możliwość założenia i prowadzenia Konta w Sklepie internetowym; świadczenie Usługi Newslettera oraz umożliwienie jednorazowej możliwości złożenia Zamówienia przez Formularz Zamówienia znajdujący się w Sklepie Internetowym; bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Usługobiorcy, przesyłane i otrzymywane za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, które są w całości nadawane, odbierane lub transmitowane za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne;
  29.  USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, nabywająca produkty za pośrednictwem sklepu internetowego, dostępnego pod adresem www.rgold.pl lub korzystająca z subskrypcji Newslettera;
  30.  UŻYTKOWNIK – każdy podmiot korzystający ze sklepu internetowego;
  31.  WADA – wada prawna lub wada fizyczna zakupionego produktu;
  32.  ZAŁĄCZNIKI – informacja o prawie odstąpienia od umowy oraz wzór formularza odstąpienia od umowy;
  33.  ZAMÓWIENIE – złożona przez Kupującego za pośrednictwem Sklepu internetowego oferta zawarcia umowy sprzedaży;

§1 Postanowienia ogólne

Poniższy regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) ustala zasady korzystania przez klientów Sklepu Internetowego sklep.dobermanproject.eu i w szczególności ustala:

  1. zasady zawierania i wykonywania umów sprzedaży;
  2. zasady świadczenia usług drogą elektroniczną;
  3. warunki korzystania przez Konsumentów z prawa do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny;
  4. zasady i tryb postępowania reklamacyjnego.

Definicja pojęć użytych w Regulaminie:

  1.  Serwis internetowy www.rgold.pl (zwany dalej „Sklepem”) prowadzony jest przez Radosława Kołodziej prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą ALL IN Radosław Kołodziej, która została wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 9251748019, REGON 971322281, dla której adresem wykonywania działalności i adresem do doręczeń jest 00-528 Warszawa, ul. Hoża 5/7, adres poczty elektronicznej: info@royalgold.pl , numer telefonu: +48 503161611 (zwany dalej „Sprzedawcą”).
  2.  Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, składania zamówień na produkty, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży produktów, dostarczania Kupującego produktów, uprawnień Klienta do odstąpienia od umowy, a także sposób dokonywania zwrotów produktów.
  3.  Sprzedaż prowadzona jest na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
  4.  Przedmiotem działalności Sklepu jest sprzedaż detaliczna biżuterii gotowej.
  5.  Wszystkie produkty oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych.
  6.  Ceny podane na stronie sklepu wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
  7.  Do przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na produkty wymagany jest komputer lub inne urządzenie elektroniczne z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer w wersji …. lub nowszej, Google Chrome w wersji …. lub nowszej, Mozilla Firefox w wersji …. lub nowszej, Safari w wersji …. lub nowszej , Opera w wersji … lub nowszej, wszystkie z włączoną obsługą Java Script i cookies.
  8.  Klient jest uprawniony i jednocześnie zobowiązany do korzystania ze Sklepu wyłącznie w sposób zgodny z jego przeznaczeniem. W szczególności zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu i jego elementów technicznych, a także od dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  9.  Przeglądanie asortymentu Sklepu oraz składanie zamówień na towary znajdujące się w asortymencie (dokonanie zakupu) nie wymaga rejestracji. W celu wykorzystania wszystkich funkcjonalności oraz łatwiejszego korzystania ze sklepu Klient może założyć konto (dokonać rejestracji).

§ 2 Rejestracja i logowanie

  1.  Rejestracja w Sklepie i korzystanie z funkcjonalności Sklepu są bezpłatne i dobrowolne.
  2.  W celu rejestracji Klient wypełnia elektroniczny formularz rejestracji, podając swój adres e-mail, wybrane przez siebie hasło, imię i nazwisko oraz numer telefonu, a także zobowiązany jest zaakceptować i zapoznać się z regulaminem Sklepu. Użytkownik nie będący Konsumentem zobowiązany jest podać nazwę firmy i nr NIP Po prawidłowym zarejestrowaniu się w Sklepie na podany w procesie rejestracji adres e-mail Klienta przesłane zostanie potwierdzenie rejestracji.
  3.  Z chwilą otrzymania przez Klienta dostępu do utworzonego konta zawarta zostaje pomiędzy Sprzedawcą a Klientem umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie prowadzenia konta.
  4.  Klient może w każdym momencie dołączyć do subskrypcji Newslettera Sprzedawcy, poprzez podanie swojego adresu e-mail.
  5.  W przypadku jakichkolwiek zmian danych wskazanych podczas procesu rejestracji, Klient zobowiązany jest do niezwłocznego ich zaktualizowania. Klient ponosi odpowiedzialność za wskazanie danych nieaktualnych, niepełnych bądź nieprawdziwych.
  6.  Konto prowadzone jest przez czas nieokreślony. Klient może w każdej chwili, bez podawania przyczyny wyrejestrować konto i zrezygnować z usługi Newsletter. W tym celu należy postępować zgodnie z instrukcjami znajdującymi się w zakładce konta użytkownika albo wysłać wiadomość na adres e-mail Sprzedawcy z adresu podanego przez Klienta w zakładce „Moje konto” z prośbą o wyrejestrowanie.
  7.  Logowanie do Sklepu odbywa się przy użyciu adresu e-mail podanego podczas rejestracji do Sklepu oraz hasła, o którym mowa w pkt 1. Dane podane przy rejestracji oraz hasło mogą zostać zmienione po zalogowaniu się na konto Klienta.
  8.  Klient zobowiązany jest zachować w tajemnicy i nie udostępniać danych umożliwiających zalogowanie do swojego konta w Sklepie osobom trzecim, a także zabezpieczyć je przed ujawnieniem oraz podanych danych adresowych umożliwiających dostawę zamówienia do Klienta. W przypadku przejęcia przez osoby trzecie danych umożliwiających dostęp do konta Klienta, Klient zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym fakcie Sprzedającego, a także wyjaśnić okoliczności ich przejęcia.
  9.  Klient nieposiadający zarejestrowanego konta będzie zobowiązany – w celu kontaktu w sprawie dostawy oraz wykonania umowy sprzedaży – do podania imienia i nazwiska odbiorcy, adresu dostawy, adresu poczty elektronicznej e-mail oraz numeru telefonu. 10. Sprzedawca może zawiesić wykonywanie umowy w zakresie prowadzenia konta albo ją rozwiązać w przypadku naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub Regulaminu.

§3 Warunki realizacji zamówienia

  1.  Klient może składać zamówienia w Sklepie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu poprzez stronę internetową www.gracjan.pl
  2.  Informacje o produktach dostępnych w asortymencie Sklepu i warunki ich zakupu oraz dostawy nie stanowią oferty, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży. Wybór produktu przez Klienta i oświadczenie woli ich zakupu stanowi ofertę do zawarcia umowy sprzedaży tego produktu.
  3.  Przedmiotem sprzedaży są produkty prezentowane przez Sklep w chwili składania zamówienia przez Klienta.
  4.  Rejestracja i założenie konta nie jest warunkiem koniecznym złożenia zamówienia, Klient ma możliwość złożenia zamówienia za pośrednictwem Skleu bez uprzedniej rejestracji.
  5.  Ceny produktów nie zawierają kosztów dostawy; koszty dostawy zależą od wybranego sposobu dostarczenia produktu do Klienta, a także od wartości oraz cech zamówionego produktu (m.in. jego wagi i rozmiaru) i podawane są przy wyborze sposobu dostawy produktu przez Klienta. Możliwy jest również odbiór osobisty zamówionych produktów.
  6.  Całkowity koszt zamówienia obejmujący cenę produktów wraz z kosztami dostawy wskazany jest przed złożeniem zamówienia przez Klienta.
  7.  W celu złożenia zamówienia na produkty Klient powinien:
    1.  wybrać produkt będący przedmiotem zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”;
    2.  wybrać sposób dostawy i płatności przedmiotu zamówienia;
    3.  wpisać dane odbiorcy zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa produktu, a także numer telefonu, pod którym Sprzedawca może skontaktować się z Klientem w sprawach związanych z zamówieniem;
    4.  wpisać dane do faktury, jeżeli Klientowi ma zostać wystawiona i wysłana faktura VAT; Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej; faktury wysyłane będą na adres e-mail wskazany w koncie Klienta;
    5.  potwierdzić zamówienie przyciskiem: „Zamawiam i płacę”;
    6.  opłacić zamówienie w jednym z dostępnych sposobów płatności.
  8.  Wybór produktów i umieszczenie ich w koszyku nie wiąże się z ich rezerwacją. Sprzedawca zastrzega, że zamówienie nie zostanie przyjęte do realizacji w przypadku wcześniejszego wyczerpania ilości zamawianych produktów.
  9.  Po złożeniu zamówienia na adres poczty elektronicznej Klienta w ciągu maksymalnie dwóch dni roboczych zostanie wysłane dni potwierdzenie przyjęcia zamówienia.
  10.  Potwierdzenie przyjęcia zamówienia jest rozumiane jako oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty.
  11.  W przypadku gdy Sprzedawca nie może spełnić świadczenia w całości lub w części z uwagi na brak dostępności produktu lub z uwagi na inne nieprzewidziane okoliczności, w szczególności uszkodzenie lub utratę, wówczas Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi o tym fakcie Klienta oraz – według wyboru i za zgodą Klienta – zwróci mu otrzymaną cenę albo spełni świadczenie zastępcze o takiej samej wartości jak uiszczona cena.
  12.  Zawarta umowa dotycząca zakupu produktu ma charakter terminowy i trwa przez okres realizacji zamówienia. Miejscem spełnienia świadczenia z umowy sprzedaży produktu przez jest miejsce dostawy pod adresem wskazanym przez Konsumenta.
  13.  W przypadku odbioru osobistego zarezerwowanych produktów Klient może odebrać zarezerwowane produkty w terminie 7 dni od daty wysłania potwierdzenia przyjęcia rezerwacji. Po bezskutecznym upływie terminu, rezerwacja zostanie anulowana.
  14.  Zamówienie realizowane jest w terminie od 1 do 3 dni roboczych (czas nie obejmuje czasu dostawy).

§4 Sposoby płatności

  1.  Zamówienia złożone w Sklepie mogą być opłacone z góry (przed wysłaniem zamówionego produktu), albo za pobraniem.
  2.  Zapłaty można dokonać, kartą płatniczą albo za pośrednictwem jednego z systemów płatności elektronicznych akceptowanych przez Sprzedawcę,. Lista form płatności jest dostępna na stronie.
  3.  Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej umowy sprzedaży w ciągu trzech dni od dnia złożenia zamówienia. Brak zapłaty w tym terminie skutkuje anulowaniem zamówienia. Postanowienie nie obowiązuje w przypadku rezerwacji produktu.
  4.  Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wysokości kosztów dostawy, w szczególności w przypadku zmiany cenników usług świadczonych rzez podmioty realizujące dostawy. Postanowienie to nie dotyczy zamówień już zrealizowanych.

    §5 Dostawa produktów

    1.  Przedmiot zamówienia zostanie dostarczony Klientowi jedynie na terenie Polski, na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu, w zależności od wyboru Klienta, kurierem lub za pośrednictwem Poczty Polskiej.
    2.  Koszt dostawy ponosi Klient.
    3.  Klient jest zobowiązany do podania imienia i nazwiska, a także prawidłowego i dokładnego adresu, pod który ma być dostarczony przedmiot zamówienia.
    4.  Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie zamówienia lub opóźnienie w dostarczeniu zamówionego towaru z przyczyn leżących po stronie Klienta – np. na skutek błędnie lub niedokładnie podanego przez Klienta adresu dostawy. Nie ponosi również odpowiedzialności za niedostarczenie zamówienia lub opóźnienie w dostarczeniu zamówionego towaru lub realizacji zamówienia, wynikające z przyczyn leżących po stronie firmy kurierskiej lub Poczty Polskiej. W takim przypadku Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi Klienta o opóźnieniu lub nieudanej próbie doręczenia produktu.
    5.  Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nierealizowania zamówień z niepełnymi lub nieprawidłowymi danymi adresowymi.

    §6 Zwroty i reklamacje.

    1.  Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia Klientowi produktu bez wad fizycznych i prawnych.
    2.  Wadą fizyczną jest niezgodność dostarczonego produktu z umową.
    3.  Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania produktu Klientowi.
    4.  Klient może złożyć reklamację, w szczególności w przypadku wad produktu, a także jeżeli działania Sprzedawcy są realizowane niewłaściwie lub niezgodnie z postanowieniami Regulaminu i przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
    5.  Reklamację można złożyć w formie elektronicznej lub pisemnej na adres Sprzedawcy.
    6.  W celu rozpatrzenia reklamacji Klient powinien dostarczyć Sprzedawcy reklamowany produkt wraz z opisem reklamacji.
    7.  Sprzedawca nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem. Wyjątek stanowi wcześniejsze uzgodnienie i wyraźna zgoda Sprzedawcy.
    8.  Opis reklamacji z tytułu rękojmi powinien zawierać dokładne dane Klienta składającego reklamację (imię i nazwisko, dane kontaktowe) oraz wskazanie przyczyny reklamacji i treść żądania.
    9.  Sprzedawca w ciągu 14 dni kalendarzowych ustosunkuje się do reklamacji wysyłając wiadomość na podany adres e-mail.
    10.  W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta, wedle jego wyboru – Sprzedawca wymieni Klientowi reklamowany towar na inny albo zwróci należność za reklamowany towar w ciągu 14 dni od daty rozpatrzenia reklamacji.
    11.  Produkty powinny być zwrócone przez w stanie niezmienionym. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
    12.  W obrocie między przedsiębiorcami, to znaczy w przypadku sprzedaży produktu Klientowi niebędącemu Konsumentem, na podstawie art. 558 § 1 k.c. wyłączona jest odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy, w szczególności Sklep nie ponosi odpowiedzialności także za wady ukryte przedmiotu sprzedaży.

    §7 Odstąpienie od umowy

    1. Konsumentoraz przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, może odstąpić od umowy sprzedaży produktu zakupionego w sklepie internetowym w terminie 14 dni kalendarzowych bez podawania przyczyny.
    2. Koszt zwrotu towaru ponosi Klient.
    3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od daty otrzymania zrealizowanego zamówienia, to znaczy od objęcia rzeczy w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę inną niż przewoźnik.
    4. W przypadku przekroczenia terminu odstąpienia od umowy określonego w niniejszym artykule Sprzedawca odeśle Klientowi zwrócony produkt t na jego koszt.
    5. Klient, który chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. e-mailem lub pocztą) przed upływem terminu do odstąpienia od umowy określonego w pkt 1.
    6. Klient może wypełnić wzór odstąpienia od umowy, który jest dostępny jako załącznik nr 2 do ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
    7. Klient zobowiązany jest do zwrotu produktu niezwłocznie, na adres Sprzedawcy, nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, w stanie niewykraczającym poza konieczny do stwierdzenia charakter produktu, a także jej cechy i funkcjonowanie. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakter produktu, jego cechy lub funkcjonowanie.
    8. Sprzedawca nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem. Wyjątek stanowi wcześniejsze uzgodnienie i wyraźna zgoda Sprzedawcy.
    9. Sprzedawca zwróci Klientowi uiszczoną należność w sposób wskazany przez klienta w terminie do 14 dni roboczych.

        § 8 Informacje dodatkowe

        1.  Sprzedawca jest administratorem danych osobowych Klientów oraz osób wskazanych przez Klientów.
        2.  Podanie Sprzedawcy danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak podania określonych danych osobowych może wiązać się z utrudnieniem lub brakiem możliwości zawarcia umowy sprzedaży, jej skutecznym wykonaniem czy zapewnieniem właściwych procedur posprzedażowych.
        3.  Klient oświadcza, iż podane przez niego dane osobowe są prawdziwymi danymi Klienta.
        4.  Sprzedawca przetwarza dane osobowe podane przez Klienta między innymi w celu rejestracji konta w Sklepie oraz świadczenia usług drogą elektroniczną, zawierania z Klientem i wykonywania umów sprzedaży produktów, wypełnienia obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa, przyjmowania i rozpatrywania reklamacji, dochodzenia i obrony przed roszczeniami, prowadzenia marketingu bezpośredniego, prowadzenia korespondencji z Klientem w celu na przykład udzielenia odpowiedzi na zadane pytania.
        5.  Dane osobowe są przetwarzane na podstawie zaakceptowania przez Klienta Regulaminu, uzasadnionego interesu Administratora i niezbędnego wykonania umowy na rzecz Klienta.
        6.  Dane osobowe są przechowywane przez okres niezbędny dla realizacji zamówień lub prowadzenia kont. Po tym okresie, dane mogą być przetwarzane wyłącznie z uwagi na – prawnie uzasadniony interes (obrona przed roszczeniami, jakie mogą przysługiwać przeciwko Sprzedawcy), a także obowiązki prawne Sprzedawcy (np. w zakresie przechowywania dokumentów księgowych).
        7.  Dane osobowe dotyczące Klientów oraz innych osób, których dane podał Klient, są chronione przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, a także innymi przypadkami ich ujawnienia albo utraty lub nieuprawnioną modyfikacją wskazanych danych oraz informacji poprzez stosowanie odpowiednich zabezpieczeń organizacyjnych i technicznych.
        8.  Klient ma prawo do uzyskania informacji na temat przetwarzania jego danych osobowych, uzyskania dostępu oraz sprostowania nieprawidłowych lub uzupełnienia niekompletnych danych osobowych; żądania ograniczenia przetwarzania danych; wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w ramach prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy; żądania usunięcia danych osobowych w przypadkach przewidzianych prawem; cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych. W celu realizacji swoich praw Klient może zgłosić taką wolę bezpośrednio do Sprzedawcy.
        9.  W celach statystycznych i dla poprawy jakości funkcjonowania strony internetowej Sklepu Sprzedawca korzysta z informacji zapisywanych przez serwer na urządzeniu końcowym Klienta, które następnie są odczytywane przy każdorazowym połączeniu się przeglądarki internetowej (tzw. pliki cookie).
        10.  Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, ochrony danych osobowych Klienta oraz plików cookie znajdują się na stronie internetowej Sklepu w zakładce „Polityka prywatności”

        § 9 Postanowienia końcowe

        1. W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta i ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
        2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedawca deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Klienta.
        3. Wszelkie ewentualne spory Sprzedawca i Klient będą starali się rozwiązać w pierwszej kolejności w sposób polubowny. W razie braku porozumienia, spory te – w przypadku, gdy powszechnie obowiązujące przepisy prawa na to zezwalają – będą rozpatrywane przez sąd właściwy miejscowo i rzeczowo Sprzedawcy.
        4. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności:
          1. zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich (wnioskodawca może wnosić o umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony lub przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu) do wojewódzkiego inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę, na mocy art. 36 ustawy z 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej.
          2. zwrócić się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu o prawa majątkowe wynikłego z umowy do stałego polubownego sądu konsumenckiego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej, o którym mowa w art. 37 ustawy z 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej.
        5. Zmiana regulaminu może nastąpić z ważnych przyczyn, do których należą:
          1. konieczność dostosowania postanowień regulaminu do przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na świadczenie usług i prowadzenie sprzedaży przez Sklep;
          2. zmiana warunków technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sklep;
          3. wprowadzenie nowych usług, rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Sklepu;
          4. zmiana warunków lub procesu zawierania umowy sprzedaży przez Sklep;
          5. poprawa obsługi Klientów oraz przeciwdziałanie nadużyciom;
          6. zmiana danych Sklepu, w szczególności nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków i danych zamieszczonych w regulaminie;
          7. potrzeba usunięcia z treści regulaminu błędów, omyłek pisarskich lub niejasności.
        6. W przypadku zmiany Regulaminu zostanie on udostępniony na stronie Sklepu w zakładce „Regulamin”
        7. O każdej zmianie regulaminu Sprzedawca poinformuje poprzez komunikat na stronie Sklepu.
        8. Termin wejścia w życie zmienionego regulaminu wynosi co najmniej siedem dni roboczych od daty zmiany.
        9. Zmiany regulaminu nie ma wpływu na zamówienia złożone przed zmianą regulaminu. Zamówienia złożone przed wejściem w życie nowych postanowień Regulaminu będą realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu zaakceptowanych przez Klienta każdorazowo przed złożeniem Zamówienia.
        10. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 16.12.202